Trump: A húszik megadták magukat, elállnak a harctól
Donald Trump szerint a húszik leállítják támadásaikat a Vörös-tengeren közlekedő hajók ellen.
Donald Trump szerint a húszik leállítják támadásaikat a Vörös-tengeren közlekedő hajók ellen.
A csapások katonai és pénzügyi értelemben is meggyengíthetik az Irán támogatását élvező lázadókat. Feltehetően áldozatai is vannak a támadásnak.
Az izraeli légvédelem eddig huszonhat Jemenből indított rakétát elfogott, a huszonhetediket nem sikerült lelőni.
Donald Trump szerint a cél, hogy helyreállítsák a hajóközlekedést a Vörös-tengeren.
Csökkenhetnek a fuvarköltségek a Vörös-tengeren a gázai tűzszünettel, de a vízi útvonalat fenyegető és ellenőrző jemeni hutik már eddig is nagy kárt okoztak a világgazdaságnak, a folytatás egyelőre bizonytalan.
Csak a szerencsén múlt, hogy az Egészségügyi Világszervezet főigazgatója és delegációja túlélte a jemeni húszik ellen csütörtökön végrehajtott izraeli légicsapást.
A légicsapásokban többen életüket vesztették.
Lopakodó nehézbombázókkal mért csapást az amerikai légierő.
Tucatnyinál több húszi katonai célpont ellen hajtottak végre támadást.
Ez volt az első haláleset, amelyet a húszik kereskedelmi hajók elleni támadásai okoztak.
Elvágtak három kulcsfontosságú adatkábelt a Vörös-tenger alatt – közölték hétfőn jemeni tisztségviselők.
Az akcióban egy német fregatt támadott két húszi célpontot.
A húszik azt állítják, hogy ők semmisítették meg a nemzetközi légtérben tartózkodó, pilóta nélküli eszközt.
A hajón tartózkodók közül valamennyien biztonságban vannak.
A járművekben kisebb károk keletkeztek, a legénység tagjai nem sérültek meg.
Az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság közös csapást mért 36 húszi célpontra Jemen 13 helyszínén – jelentette be szombat éjjel a londoni védelmi minisztérium.
Az USA pedig megsemmisített tíz húszi drónt és egy drónindító állomást is.
Az Ázsiában gyártott holmik alapból a Vörös-tengeren áthajózva kerülnek Európa és az amerikai keleti part üzleteibe. Ehelyett most a hajók biztonsági okokból megkerülik Afrikát, ami akár kéthetes késést is jelenthet, és jóval többe kerül. A megoldási lehetőségek pedig még drágábbak, egyes multiknak már meg sem érik. Sorozatunkban megnézzük, a globális gyártási lánc hogyan tud megborulni egy ilyen eset – vagy éppen a Covid, netán egy a Szuezi-csatornában elakadt hajó miatt. Első cikkünkben, a Nike cipők útját felvázolva azt nézzük meg, mekkora bajban vannak most a ruházati kereskedők, akik már töltenék fel készleteiket a tavaszi-nyári ruhakollekciókkal.
A hétfő éjjeli akcióhoz Ausztrália, Kanada, Bahrein és Hollandia is támogatást nyújtott.
A haditengerészet és a légierő egységei mintegy 54 ezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át a szomáliai partok mentén, de nem találták nyomát a két katonának.